[TOOLS] Puppet3D : Animations et RIG!! dans Unity

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ZJP
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[TOOLS] Puppet3D : Animations et RIG!! dans Unity

Message par ZJP » 20 Mars 2018 19:09

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Bonjour,

Puppet3D permet la création/modification d'animations, ainsi que l'AUTO-RIG DANS l'IDE d'Unity.
De ce point de vue, c'est une alternative à Mixamo Auto-Rig.

L'outil possède d'autres fonctionnalités résumées ici :
AUTORIG - Rig it in a minute! Makes rigging a biped really fast.
Create bones and skin them to any character or asset.
IK & FK - Make IK controls for the limbs, which can blend between IK and FK.
Create a "Mod-Rig" on a humanoid in 1 click, to modify or make new animations.
Advanced Rigging - Spline Controls for tails and bendy things, Parent, Orient, IK and Global controls.
Paint the Skin Weights.
Voxel based default skin weights. Spreads the weights through the characters volume.
Pose Saving & Loading
Bake Control Animations Onto Bones
Forum...
Site Web...
Asset Store (50$)...

Chaine Youtube...

https://www.youtube.com/watch?v=zKpMUgu7wQw

https://www.youtube.com/watch?v=xUbirkhY7Vo

https://www.youtube.com/watch?v=Q6XUlMDPsaM

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