Cours d'architecture

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jmhoubre
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Cours d'architecture

Message par jmhoubre » 07 Nov 2019 22:27

Bonsoir,

je ne savais pas trop où poster cette demande, désolé (je ne serai pas vexé si le sujet migre).

Je visione pas mal de youtubers, dont Unity 3D college, la chaîne de Jason Weimann. Je me suis inscrit à une de ses news letter, sur laquelle il a récemment annoncé l'ouverture de son cours d'architecture logicielle, sujet qui m'intéresse beaucoup, mais le prix (997 $ !!!) m'a un peu refroidi...

Quelqu'un aurait une bonne référence à me conseiller (cours sur internet, éventuellement payant, site, livre, ...) ?

Je vous donne plus bas la liste des sujets couverts, bien que certains me paraissent un peu éloignés d'un cours d'architecture, mais selon Jason, "I’ll take you through the process of building an extensible, modular, clean, well architected game.", ce qui peut expliquer certains points. Il y a des choses qui existent déjà sur le net, plus ou moins bien réalisées, ou des domaines que j'ai déjà vus, plus ou moins bien, mais sur certains sujets je suis vraiment non pratiquant, notamment tout ce qui touche aux tests.

D'avance merci.

Abstraction and Basic Testing

Fundamentals of Testing and Testable Code
Interfaces
Abstracting away the Unity calls
Understanding Good and Bad tests

Advanced Testing Substitution & Interface Driven Systems Design

Building Inventory Systems
Mocking & NSubstitute
Constructor Injection

Interfaces and Inheritance

Interaction System
Great uses for Abstract Classes
Input Management and binding

Prefabs, Variants, and Weapons

Prefab Variants & Inheritance – when, where, why, how?
Weapons
Item Composition
Basic Inventory Visualization

UI & Scene Management

Scene Transitions
Solving UI Problems
Where should my UI be?
Scene vs Prefabs

State Machines

Fundamentals of State Machines
Code, Mecanim, Visual Editors
Game State Control

Advanced State Machines & AI

AI Logic
Npc State Management
Animation State Control
Scriptable Object Controls

Project Structure & Script Assemblies

Behavior Driven Development
Organizing Large Projects
Addressables
Script Assemblies

Advanced Inventory Systems – RPG Style Inventory with Gear

Item Creation Tooling
RPG Style Inventory with Slots / Dimensions
Equippable Armor/Weapons
Gear Visuals

Integrating Systems with a Stats System

Combining multiple systems without singleton hell
RPG Style Statistics System
Fundamental ‘pools’ (ex. Health, Ammo)
Integrating Items with Stats

Dialog Systems

Non-Combat NPCs
Npc differentiation
Dialog flow control
Advanced UI Development

Missions / Quests

Player State Persistence (saving/loading)
Events and system connections
Data Management

Refactoring

Cleaning up existing architectural problems
Making code safe to change
Removing Pain from your own projects

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