Page 1 sur 9

Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 14:50
par ZJP
Salut,

C'est ici.
Les nouveautés.

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 15:37
par Max
pas mal de choses intéressantes niveau améliorations et corrections ;)
... et sympa le nouvel écran de lancement :mrgreen:

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 15:39
par cayou66
Je mettrai à jour pour le prochain projet :)

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 16:11
par ZJP
Perso, j'aime :
Unity 4.1 News a écrit : * Graphics: Improved handling of non-power-of-two texture sizes.
* Graphics: Camera.SetTargetBuffers added, allowing you to set buffers to draw to from RenderTexture or from screen; or to share depth buffer between different cameras.
* Profiler: Memory profiler makes it posible to view a snapshot of currently loaded game objects and assets, and shows the reason why an object is in memory. Memory usage of a player can also be viewed by connecting to the player from the editor
* Input: You can now control which layers get OnMouse* events via Camera.eventMask. Setting it to zero turns off the mouse events, improving performance.
* Profiler: It is now possible to connect to a player by manually typing the IP of the device where the player is running - in case of multiple players on the same IP, it will connect to the player listening on the lowest port (which is randomly assigned).
* Shaders: Added SubShader tag "ForceNoShadowCasting". When this tag is present, no shadows will be cast from this object, even if shader has a shadow caster pass somewhere.
* Shaders: Shaders will now use the shadow caster pass of the selected subshader if a shadow pass exists. If no shadow pass exists it will fallback to the default shadow pass.
* Editor: It's now possible to move MonoBehaviours from one game object to another via drag & drop.
* Editor: Console can now be filtered by Errors, Warnings, and Logs.
* Editor: Import package window will now open to the last directory instead of the projects root.
* Editor: Scripts will now receive an Update after they get recompiled and re-enabled.
* Editor: Scripts will now receive Update events as the Game window is being resized.
* Editor: The build player window will now default back to the active build target.
* Shuriken: Fixed a memory leak (also coming to 4.0.1 soon).
* Shuriken: Fixed angular velocity setting range being clamped to 0..1.
* Shuriken: Fixed crash on a particle system without a particle renderer.
* Shuriken: Fixed wrong Shape in presence of parenting with scale (also coming to 4.0.1 soon).
* Time.deltaTime is now correctly set to 0 when starting up with Time.timeScale=0.
Sinon, ???!!! :roll:
Unity 4.1 News a écrit : * UnityEngine.dll and mscorlib.dll are no longer accepted as assets.
Pas compris là....

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 16:13
par cayou66
Toujours pas de quoi sauter au plafond ceci dit.

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 16:36
par Max
ZJP a écrit : Sinon, ???!!! :roll:
Unity 4.1 News a écrit : * UnityEngine.dll and mscorlib.dll are no longer accepted as assets.
Pas compris là....
moi non plus. Un truc qui nous a échappé j'imagine....

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 16:57
par ZJP
J'ai posté un mot la-dessus.
cayou66 a écrit :Toujours pas de quoi sauter au plafond ceci dit.
Faut en laisser pour la 4.5. :mrgreen:

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 17:01
par Max
oui, tu y es plus près de la source finalement....si tant es qu'il y ai une réponse ;)

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 17:34
par cayou66
J'me disais bien qu'ils en gardaient sous la semelle :)

Re: Unity 4.1 est disponible.

Publié : 14 Mars 2013 17:47
par ZJP
Oui. La 4.2 est déjà dans les tuyaux, avec notamment le support de WinRT, Modern UI... ;)
Le GUI aussi j'espère. :mrgreen: