Vu la sortie prochaine d'un autre shader, il est temps de faire un résumé des solutions disponibles. Il est loin l'époque où le produit d'
Aubergine régnait en maitre. Près de 3 ans de domination sans partage.
a) Le premier disponible. Le shader d'Aubergine.
Glow Per-Object 40$
b)
Glow Effect (Mobile Friendly) 20$
c)
Glow 11 - for desktop and mobile 40$
d) Le dernier arrivé, qui bouscule par son tarif prévu la hiérarchie. Compatible Unity Indie.
Per Object Glow [Postprocessing][Unity Free] 10$
EDIT : (03/09/2013)
Flexible Shaders
Ce n'est pas à proprement parler un shader de Glow mais il fait le travail.
A 15$ sur l'Asset Store. Unity
Indie et
Pro.
Publisher:Way Too Serious Games a écrit :
Use a small number of flexible shaders and art assets to make a huge variety of materials. Save time and money on art.
Shaders:
1. TwoInOne: Combine two textures of your choosing to create many possible hybrid materials.
2. IlluminCreep: Make interesting animated patterns from a simple black and white texture.
3. IlluminBehind: Like TwoInOne, but lets you mix IlluminCreep with another texture.
- Supports parallax, normal mapping, cubemap reflection, and gloss.
- Also includes lightweight versions of above shaders.
- Works with Unity Free and Pro.
WebPlayer de démonstration.