Unity 4.5 vient de sortir

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LudlowFx
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par LudlowFx » 06 Juin 2014 18:49

Yop,

Un patch est sorti aujourd'hui pour la version 4.5.

Release 4.5.1f2

Improvements

iOS: add support for script debugging over USB

Fixes

(592111) 2D: Fixed auto-simplification of sprite meshes. Considerably less vertices/triangles will be generated.
(608617) 2D: Very thin down-scaled textures will now produce sprites correctly.
(604459) Editor: Fixed ETC2/ASTC texture display for lower mip levels when the editor is run in DX11 mode
(610403) Graphics: Fixed GUIText not being shown if it only consists of Unicode characters
(610496) iOS: Fixed 2D rendering when sprite does not have tangents, but has normals
(none) iOS: Fixed case of resolution/orientation setting when Unity player takes only part of the screen
(none) iOS: Fixed Unity Remote touch event queuing under stress conditions
(609992) Linux/OSX: Fix linear lighting when antialiasing is enabled in upscaled fullscreen mode.
(609826) Linux: Fix asset bundle caching.
(608987) Linux: Fix initial cursor visibility setting when antialiasing is enabled.
(576670) MonoDevelop: Fix to correctly close MonoDevelop when not in focus on OS X. MonoDevelop will no longer prevent logging out.
(none) OSX: Fix stack trace generation on crash.
(610044 601465 610039) OSX: Fixed PS3/PS4 bluetooth pads crashing editor when run.
(593423) Windows Phone/Windows Store Apps: Fixed an issue which caused player crash when Collider2D NonAlloc API variants were used
(603720) Windows Phone/Windows Store Apps: Unity now correctly marshals Collision2D.relativeVelocity to C# code
(609123) Windows Phone/Windows Store Apps: Unity will now correctly build player if plugins use .NET 4.5 APIs that are not available in .NET 3.5
(605584) Windows Phone: Fixed an issue which caused compressed meshes to blink in certain situations
(607780) Windows Phone: Fixed clearing splashscreen if camera in first scene has no clear flag
(598930) Windows Phone: Input.GetJoystickNames now returns an empty string rather than preventing player build
(606550) Windows Phone: Input.gyro.gravity now correctly returns data from orientation sensor
PC: http://beta.unity3d.com/download/971412 ... .5.1f2.exe (size: 1,175,894,208 bytes, md5: f62b0b3772f73689244b7f03b28da781)

Mac: http://beta.unity3d.com/download/971412 ... .5.1f2.dmg (size: 1,331,478,414 bytes, md5: afb7ab20a0c661e96244a3b84d772edb)

Et le mot de la fin :

Will there be a patch release soon ? Yes, we'll have a 4.5.1p1 next week as planned.
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ZJP
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par ZJP » 06 Juin 2014 19:56

LudlowFx a écrit : Et le mot de la fin :

Will there be a patch release soon ? Yes, we'll have a 4.5.1p1 next week as planned.
:D
les X.X.Xfx sont des "Final" et les X.X.Xpx des Patch alors... :?:

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LudlowFx
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par LudlowFx » 06 Juin 2014 20:35

ZJP a écrit : :D
les X.X.Xfx sont des "Final" et les X.X.Xpx des Patch alors... :?:
Ils auraient pu utiliser la forme classique "Version.Fonctionnalité.R-Révision". J'aurais dis le f pour de simple Fix sur les bugs rapportés et le p oui les patchs cette fois plus dans le sens "final" enfin tout cela est aussi claire que de l'eau marron hein :roll:

Mais bon ça avance ça avance :)
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par ZJP » 06 Juin 2014 20:39

Les nouveaux forums sont galères...... :evil: :twisted:

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LudlowFx
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par LudlowFx » 06 Juin 2014 20:42

ZJP a écrit :Les nouveaux forums sont galères...... :evil: :twisted:
Tu me diras pour le peu que j'y vais, cela ne me dérange pas plus que cela mais sur le coup je me serais attendu à mieux quand même, lorsque j'ai vu qu'il serait mis à jour. "Juste histoire de dire, mais si mais si on bosse" :D
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par Max » 06 Juin 2014 20:49

ZJP a écrit :Les nouveaux forums sont galères...... :evil: :twisted:
+1, comme évoqué sur dans un autre post, pareil, encore du mal à m'y faire aussi :cry:
Image
Pas d'aide par MP, le forum est là pour ça.
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par Max » 11 Juin 2014 08:49

Un patch 4.5.1f3 est déjà annoncé, pour cette semaine à priori, le patch 4.5.1f2 posant visiblement quelques soucis avec iOS. (source)
Image
Pas d'aide par MP, le forum est là pour ça.
En cas de doute sur les bonnes pratiques à adopter sur le forum, consulter la Charte et sa FAQ

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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par TomsDev » 12 Juin 2014 16:01

Helloooooo,

Version 4.5.1 vient de sortir !!
The Unity 4.5.1 release brings you some improvements and fixes. Read the release notes below for details.

Téléchargement : http://unity3d.com/unity/whats-new/unity-4.5.1
Improvements

iOS: add support for script debugging over USB

Fixes

2D: Very thin down-scaled textures will now produce sprites correctly.
2D: Fixed auto-simplification of sprite meshes. Considerably less vertices/triangles will be generated.
Editor: Fixed ETC2/ASTC texture display for lower mip levels when the editor is run in DX11 mode
Graphics: Fixed GUIText not being shown if it only consists of Unicode characters
iOS: Fixed case of resolution/orientation setting when Unity player takes only part of the screen
iOS: Fixed Unity Remote touch event queuing under stress conditions
iOS: Fixed 2D rendering when sprite does not have tangents, but has normals
iOS: fixed autorotation issues on iOS 8
iOS: fixed Xcode project build under Xcode6 preview
iOS: fixed splashscreen misrecognition for iOS Free license users on iPad-only apps
iOS: fixed corner case of RenderTexture creation
iOS: fixed lighting being broken while starting in landscape orientation
Linux/OSX: Fix linear lighting when antialiasing is enabled in upscaled fullscreen mode.
Linux: Fix initial cursor visibility setting when antialiasing is enabled.
Linux: Fix asset bundle caching.
MonoDevelop: Fix to correctly close MonoDevelop when not in focus on OS X. MonoDevelop will no longer prevent logging out.
OSX: Fix stack trace generation on crash.
OSX: Fixed PS3/PS4 bluetooth pads crashing editor when run.
Windows Phone/Windows Store Apps: Unity now correctly marshals Collision2D.relativeVelocity to C# code
Windows Phone: Fixed clearing splashscreen if camera in first scene has no clear flag
Windows Phone: Input.gyro.gravity now correctly returns data from orientation sensor
Windows Phone: Fixed an issue which caused compressed meshes to blink in certain situations
Windows Phone/Windows Store Apps: Unity will now correctly build player if plugins use .NET 4.5 APIs that are not available in .NET 3.5
Windows Phone: Input.GetJoystickNames now returns an empty string rather than preventing player build
Windows Phone/Windows Store Apps: Fixed an issue which caused player crash when Collider2D NonAlloc API variants were used

Known Issues

Audio: [Angry Bots] Sound of the rain disappears when it shouldn't
iOS: 4.5.1 needs Vuforia plug-in to be upgraded to very latest version
iOS: You won’t be able to enable MSAA/stencil for backbuffer if you use Xcode 6 beta for building final application
Physics2D: Hinge and Wheel 2D joints start scene as if they were asleep

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LudlowFx
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par LudlowFx » 12 Juin 2014 17:30

Donc la 4.5.1f3 est devenu une mise à jour officielle en tant que 4.5.1 et un patch, comme nous disions avant, le 4.5.1p1 est prévu pour demain Vendredi :roll: Ça s'enchaîne dis donc.
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ZJP
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Re: Unity 4.5 vient de sortir

Message par ZJP » 12 Juin 2014 17:32

LudlowFx a écrit :... :roll: Ça s'enchaîne dis donc.
Tu m’étonnes.... Après toutes les critiques sur leur cycle de mise à jour, il fallait cela comme réponse. :mrgreen:

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